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Cooper Hewitt Favorites

Hola!! Bienvenidos de nuevo, el día de hoy les voy a platicar un poco del Cooper Hewitt, el único museo en la nación de diseño histórico y contemporáneo. El museo se fundó en 1897 por Amy, Eleanor y Sarah Hewitt, hace poco el museo fue remodelado y tiene una tecnología increíble; al llegar te dan una pluma electrónica donde vas guardando la información que más te llame la atención y puedes revisarla en la página del museo www.cooperhewitt.org cuando quieras. Qué increíble no? Y más si eres fan de los museos como yo. Les voy a dejar un pequeño resumen de lo que más me gustó del museo para que si van a nueva York vayan a verlo!

 

Cooper Hewitt

Ubicación: 91st Street entre Fifth and Madison Avenues

 

Giambattista Valli

Esta falda y blusa es de la colección Otoño/ Invierno 2014-15 de la Colección de alta costura de Giambattista Valli. Me encantó porque desde el momento que entras al museo es lo primero que roba tu mirada, pues el color y el diseño es algo increíble. Las colecciones de Valli mezclan la fantasía con simplicidad, prendas con líneas que las hace románticas.

vestidoVALLI

 

Jaula de pájaros (China) 1735-96 and 1880-1910

Está hecha de madera con incrustaciones de hueso, marfil y ébano (la base); marfil cortado y tallado, madera, jade y ámbar tallados y porcelana esmaltada. En el siglo XVIII, los pájaros cantores y sus jaulas lujosamente construida eran lo que daban estatus social, lujo y tradición.

La jaula tiene un detalle increíble que te dan ganas de llevártela a tu casa y tenerla de adorno para que todo el mundo la vea.

Birdcage

Photo Credits: www.cooperhewitt.org

 

Dam C Coat, Fall/Winter 2015 Ready to wear collection

Diseñada por Mary Katrantzou, no es parte de la colección permanente del Cooper Hewitt pero por ahora la pueden encontrar en el cuarto 107 del museo.

Está hecha de lana, poliéster, pvc y seda.

Me encanta el uso que le da a las diferentes texturas para así crear algo elegante e innovador que al mismo tiempo lo hace original y atractivo para las personas.

DamCCoat

 

Sculpture, Tail-lor Swift

Diseñada por los hermanos Hass, Nikolai Haas y Simon Haas y colaboradores: las hermanas de Monkeybiz de Haas.

Hecha de granos de cristal, alambre, madera, mixta fibra de relleno y bronce fundido.

Tail-LorSwiftCHM

Photo Credits: www.cooperhewitt.org

 

Rendering, Montpellier Apartment (L’Arbre Blanc), 2014

Una representación gráfica. Diseñada por Pat McGrath y los arquitectos Sou Fujimoto. Es una impresión digital.

L’Arbre Blanc es una torre de departamentos prevista en Montpellier, Francia, que toma la forma de un cono de pino.        Las unidades de este edificio explotan hacia afuera desde un núcleo central, uniendo mundos naturales y artificiales.

L'ArbreBlanc

Photo Credits: www.cooperhewitt.org

 

Jacket, The Scarab, from A I R Collection, 2016

Esta chamarra fue diseñada por The Unseen y Lauren Bowker. Está hecha de piel y tinta reactiva al calor y aire.

Fundada en el 2012 por Lauren Bowker, The Unseen aplica tecnología biológica y química a material usable, creando piezas que transforman la manera de cómo el mundo ve la moda.

Bowker desarrolló una tinta que cabia de color dependiendo de los cambios de clima. Esta tinta se le puso a la chamarra de piel poniéndola en un estado de metamorfosis que hace que reaccione con el calor y el viento haciendo que cambie de color.

JacketAIRCollection

 

PolyThread Knitted Textile Pavilion

Un pabellón textil, diseñado por Jenny E. Sabin y producido por miembros del equipo de diseño y estudio de Jenny Sabin: Martin Miller y Charles Cupples, diseñado por Arup y fabricado por Shima Seiki y Andrew Dahlgren.

Hecho de materiales 3D transparentes de cono, foto luminiscentes, cinta cruzada y tubería de aluminio.

Las formas arquitectónicas de Sabin se inspiran en la naturaleza y las matemáticas.

Este punto textil estructura emplea hilos activos foto luminiscentes y solares que absorben, recogen y entregan la luz. Esta estructura es portable y ligera, que podría utilizarse al aire libre para absorber la luz del sol durante el día y liberarla durante la noche.

Polythread

 

Clock Prototype, A million times

Despues de explorar el uso del tiempo como una fuente tipográfica en proyectos anteriores. Emanuelsson y Bischoff del grupo Humans since 1982, colaboraron con el ingeniero David Cox para crear “A million times”. Utilizando 288 relojes analógicos, “A million times” cuestiona la tipografía usada para determinar el tiempo representando una lectura digital con relojes analógicos, que luego desaparece en una onda o haciendo girar los relojes.

AMillionTimes

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Hello!! Welcome back, today I’m going to talk about Cooper Hewitt museum, the only one in the nation with historic and contemporary design. Founded on 1897 by Amy, Eleanor and Sarah Hewitt, not long ago the museum was renovated and it has an amazing technology, when you get there and register they give you a “magical” pen which you use to save the information you want to check later at home at www.cooperhewitt.org, isn’t that amazing?! In this post I’m going to talk about the things I liked the most of my visit.

 

Cooper Hewitt

Location: 91st Street entre Fifth and Madison Avenues

 

Giambattista Valli (Italian, active in France, b. 1966)

Giambattista Valli embodies contemporary couture. His collections blend fantasy with simple, clean lines in garments that are inherently wearable and romantic. This skirt and blouse are from the collection Autumn / Winter 2014-15.

ValliPasarela

Photo Credits: www.cooperhewitt.org

 

Birdcage (China) 1735-96 and 1880-1910
It is made of wood with inlaid bone, ivory and ebony (base); carved and cut ivory, carved wood, jade and amber and glazed porcelain. In the 18th century, songbirds and their luxuriously built cages were what gave social status, luxury and tradition.
This birdcage has an amazing detail that makes you want to take it home.

Birdcage

Photo Credits: www.cooperhewitt.org

 

Dam C Coat, Fall/ Winter 2015 collection

Designed by Mary Katrantzou. Made of wool, polyester, pvc and silk. It is not part of the permanent collection of the Cooper Hewitt, but you can find it in the room 107 of the museum for now.

I loved how the designer used different textures to create something innovative and elegant and at the same time it looks attractive and original for many people.

COAT

 

Dress, made with textiles from the Tell collection, 2015

Designed by Sanne van Winden, Suzanne van der Aa and Michiel Schuurman and manufactured by Vlisco. It is made of wax resist printed on plain weave cotton, direct rotation print on plain weave cotton.

Vlisco specializes in Dutch wax prints, the brightly colored, elaborately patterned cotton textiles popular in West and Central Africa. Made using an industrialized version of the Indonesian batik process, these prints represent an ongoing dialogue between Dutch designers and local African traders, who often suggest color ways or themes to Vlisco. Local tailors fashion the wax fabrics into bespoke dresses and suits. For many, Vlisco fabrics symbolize West and Central African fashion and culture.

DressTELLCOLLECTION

 

Sculpture Tail-lor Swift

Designed by the Hass brothers, Nikolai Hass and Simon Hass and collaborators: The Hass Sisters of Monkeybiz.

It is made of glass beads, wire, wood, mixed fiber stuffing, and cast bronze.

Tail-lorSwift

 

Rendering Montpellier Apartment (L’Arbre Blanc), 2014

A graphic representation; designed by Pat McGrath and Sou Fujimoto Architects.

L’Arbre Blanc is a planned apartment tower in Montpellier, France, that takes its shape from a pinecone. The building resembles and alien tree plucked from a work of science fiction. Its units burst outwards from a central core, uniting natural and artificial worlds.

L'ArbreBlanc

Photo Credits: www.cooperhewitt.org

 

Jacket, The Scarab, from A I R Collection, 2016

This jacket was designed by The Unseen and lauren Bowker. Made of leather and heat and wind reactive ink.

Founded on 2012 by Lauren Bowker, The Unseen applies biological and chemical technology to wearable materials, creating pieces that transform the way individuals see fashion. Bowker developed a color changing ink, which responds to changing environments.

This ink was added to this finned leather jacket, putting the piece into a state of flowing metamorphosis as it reacts to heat and wind pressure.

AIRCollection

Photo Credits: www.cooperhewitt.org

 

PolyThread Knitted Textile Pavilion

PolyThread knitted textile pavilion, designed by Jenny E. Sabin and produced by Jenny Sabin Studio and design team member: Martin Miller and Charles Cupples and engineered by Arup and fabricated by Shima Seiki and Andrew Dahlgren.

It is made of 3d seamless whole garment digitally knit cone elements; photoluminescent, solar active and drake yarns; twill tape; aluminum tubing.

This knitted textile structure employs photoluminescent and solar active yarns that absorb, collect, and deliver light. Portable and lightweight, such a structure could be used outdoors to absorb light from the sun during the day and release it at night.

PolythreadKnitted

 

Clock Prototype, A million times

It is made of aluminum, electric components, powder-coated clock hands, screen-printed dials.

After exploring the use of time as a typographic font in earlier projects, Emanuelsson and Bischoff of the group Humans since 1982 collaborated with electrical engineer David Cox to create A million times. Using 288 analog clocks, A million times questions the typography used to determine time by depicting a digital readout using analog clocks, which then disappears into an undulating wave or rotating clock hands.

Clocks

 

 

Source:

http://www.cooperhewitt.org/

 

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